Tutaj powinien być opis

Ewaluacja pracy SU 2013/2014 - szkolna debata

W dniu 11 września opiekun SU Aneta Różańska spotkała się z uczniami w celu podsumwania działań podjętych w roku szkolnym 2013/2014 oraz wypracowania wniosków do pracy SU na kolejny rok szkolny.

Ważną częścią debaty były ćwiczenia wykonywane w grupie. Przedstawiciele wszystkich grup prezentowali wyniki swojej oceny wylosowanych wydarzeń. Po każdej prezentacji opiekun SU pytał pozosatłe grupy o ich zdanie. Debata umożliwiła zarządowi samorządu uzyskanie informacji zwrotnych na temat podejmowanych działań. Pozwoliła dowiedzieć się, które inicjatywy są oceniane najwyżej, które zaś niżej a także poznać przyczyny tych różnic. Dyskutowliśmy i zastanawialsimy sie wspólnie nad pytaniami:

Która z inicjatyw samorządu odniosła największy sukces?
W jakie działania samorządu zaangażowało się najwięcej uczniów?
Czy któreś z wydarzeń organizowanych przez samorząd szkolny okazało się całkowitą porażką? Jeśli tak, które?
Dlaczego tak się stało?
Czy społeczność szkolna była zawsze dobrze poinformowana o planowanych wydarzeniach? Czy była zachęcana do udziału w nich oraz zapraszana do ich współorganizowania?
Jakie błędy lub niedociągnięcia organizacyjne pojawiły się w pracy samorządu?
Jakie działania chcielibyśmy powtórzyć w przyszłym roku szkolnym? Które z nich mają szansę stać się szkolną tradycją?Jakiego typu inicjatyw zabrakło w działaniach samorządu (konkursów, dyskotek, debat, akcji charytatywnych…)?Które z nich chcielibyśmy przedsięwziąć w roku przyszłym?

Wnioski mogą okazać się wyjątkowo cenne przy planowaniu i organizowaniu działań samorządu w kolejnym roku szkolnym. Ponadto na zakończenie zostala przeprowadzona ankieta dotyczącą pracy SU. Przeprowadzając debatę opieku SU skorzystał z dostępnych materiałów CEO.

W roku szkolnym 2013/2014 Samorząd Uczniowski podjął następujące działania:

-udział w akcji CEO „Samorządy mają głos” zorganizowanie wyborów do Samorządu Uczniowskiego, w wyniku których przewodniczącą została Marta Szelągowska (klasa V), zastępcą przewodniczącej: Jakub Kraszkiewicz, skarbnikiem: Wiktoria Przybylska, rzecznikiem do spraw uczniów klas I-III: Julia Kiełbińska oraz Agata Kołodziejczak

-zorganizowanie akcji „Sprzątanie Świata”

-wprowadzenie „szczęśliwego numerka”,  dni kolorowych paznokci, dni bez pracy domowej

-zorganizowanie z okazji Dnia Chłopca wyborów Mistera Szkoły

-zorganizowanie dyskoteki szkolnej min. z okazji Dnia Chłopca,

-rozprowadzenie dwóch  kompletów Wydawnictwa „AMUN” będącym Spółką z o.o. ściśle współpracującą ze Światowym Związkiem Artystów Malujących Ustami i Nogami składającego się z kalendarza, kartek świątecznych i bilecików  w cenie 39,70 zł, czyli 79,40 zł

-udział w akcji charytatywnej „Szkoło Pomóż i Ty” - rozprowadzenie kompletu zakładek – cegiełek (100 sztuki – uzyskana kwota 100 zł) 

-udział w akcji „Góra Grosza”. Uczniowie szkoły uzbierali kwotę 197,60 zł

-przygotowanie rankingu uczniów o najwyższej średniej,

-opieka nad szkolnym sprzętem nagłaśniającym

-zorganizowanie uczniowskich dyżurów przy stołach do ping-ponga na górnym korytarzu,

- zorganizowanie dyskoteki karnawałowej z przebraniami,

- przygotowanie z  okazji Dnia Kobiet wyborów Miss,

- zorganizowanie Szkolnego Dnia Samorządności połączonego z obchodami pierwszego dnia wiosny i szkolnym dniem talentów,

­ - rozprowadzenie kompletu składającego się z  wielkanocnych kartek świątecznych w cenie 30,00 zł Wydawnictwa „Amun” będącym spółką ściśle współpracującą ze Światowym Związkiem Artystów Malujących Ustami i Nogami,

- zorganizowanie szkolnych obchodów „Dnia Zakochanych”,

- opieka nad szkolnym sprzętem nagłaśniającym,

- zbiórka elektrośmieci oraz plastikowych butelek nakrętek, aluminiowych puszek oraz makulatury. Naszym celem było  wyrabianie pozytywnych nawyków u młodego pokolenia, co w przyszłości na pewno zaowocuje  prawidłową postawą nowoczesnego, szanującego przyrodę człowieka

Z inicjatywy uczniów wynika: plan pracy SU, przebieg i organizacja imprez szkolnych typu Dzień kobiet, Walentynki, dyskoteki szkolne oraz podejmowane decyzje. Uczniowie samodzielnie przygotowali harmonogram przebiegu Szkolnego Dnia Talentów połączonego z Dniem Samorządności i zajęli się organizacją poszczególnych punktów harmonogramu. Ponadto w ramach pracy SU z inicjatywy uczniów została zorganizowana pomoc koleżeńska czyli uczniowie klasy szóstej pomagali w nauce uczniom klas młodszych, a także na skutek działań SU zostały rozłożone stoły do pingponga, z których korzystali uczniowie na przerwach, zgodnie z opracowanym przez nich harmonogramem.