
„Nie ważne jaka inteligencja u ciebie dominuje, matematyka (z pewnością) cię zainteresuje!”
Organizatorem konkursu grantowego w ramach Programu „mPotęga” jest Fundacja mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć. Projekt został opracowany przez p. Małgorzatę Kraszkiewicz, p. Anetę Różańska, p. Marzenę Glapę, p. Martę Sobańską . Cele projektu grantowego to stworzenie ciekawych, innowacyjnych, metod i narzędzi edukacji matematycznej; zachęcenie nauczycieli i osób pracujących z młodzieżą do sięgnięcia po nowe metody przekazywania wiedzy matematycznej; zainteresowanie dzieci i młodzieży matematyką i wciągnięcie ich w aktywny proces wykorzystywania tej wiedzy, poprzez pokazanie praktycznych zastosowań matematyki. I te cele nasz projekt spełnił. Otrzymaliśmy na jego realizację 5 000 zł i od 18 września ruszamy z realizacją projektu grantowego mPotęga. Tytuł naszego projektu: „Nie ważne jaka inteligencja u ciebie dominuje, matematyka (z pewnością) cię zainteresuje!”
Cele jakie chcemy osiągnąć poprzez realizację projektu: podniesienie matematycznych kompetencji uczniów poprzez wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera i tutoringu rówieśniczego, wskazywanie sposobów uczenia się matematyki dostosowanych do stylów uczenia się i profilów inteligencji uczniów, rozwijanie zainteresowań matematycznych oraz wspieranie uczniów mających trudności w uczeniu się matematyki poprzez właściwy dobór metod i form pracy, wzmacnianie więzi koleżeńskiej i umiejętności współpracy.
Działania które chcemy przeprowadzić w ramach projektu:
-
Dla rodziców zostaną przeprowadzone warsztaty „Jak skutecznie uczyć się matematyki z wykorzystaniem teorii inteligencji wielorakich”
-
Zapoznanie uczniów z aplikacją Learninig Apps, którą będą wykorzystywać w tutoringu rówieśniczym. Tutoring będzie opierał się na współpracy dwóch/trzech osób, gdzie jedna pełni rolę nauczyciela, a druga, pełniąca w tym duecie rolę ucznia. Podczas takiej interakcji, dziecko – nauczyciel, pomaga dziecku - uczniowi w opanowaniu określonych wiadomości, dostarczając mu wskazówek, instrukcji oraz porad. Zostaną wskazane uczniom różnorodne techniki i metody ułatwiające zapamiętywanie i uczenie się np. rymowanki, wierszyki, piosenki, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, mapy myśli itp. Podczas tego typu zajęć uczniowie będą mogli nagrywać się, a nagrania będą udostępnione innym uczniom. W ten sposób każdy uczeń będzie mógł skorzystać z tłumaczeń kolegi
-
Warsztaty dla uczniów z wykorzystaniem inteligencji wielorakich: matematyka w ruchu, w przyrodzie, po niemiecku. W ten sposób uczniowie będą mogli utrwalać swoją wiedzę i umiejętności matematyczne na różnych przedmiotach i nie będzie to tylko matematyka
-
Bieg patrolowy podczas którego uczniowie będą rozwiązywać zadania przygotowane przez gimnazjalistów. Ponadto bieg patrolowy będzie wspomagany przez rodziców.
Opracowała p. Aneta Różańska