Tutaj powinien być opis

Działania podejmowane w ramach grantu mPotęga.

Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od spotkania z rodzicami, które zostało poprowadzone przez p. Anetę Różańską. Na spotkaniu przedstawione zostały cele i założenia projektu. Również uczniowie zostali szczegółowo zapoznani z celami oraz działaniami, które będą podejmowane w ramach projektu. N-l matematyki dokonał badania umiejętności i wiadomości uczniów z zakresu materiału realizowanego we ramach tematyki projektu – test na wstępie. Ponadto zapoznał uczniów z aplikacją Learninig Apps, którą mogą wykorzystywać w tutoringu rówieśniczym. Zostali wyznaczeni tutorzy oraz ich uczniowie (tutte) . Przeprowadzano już pierwsze zajęcia w klasach IV- VII podczas których uczeń pełnił rolę nauczyciela. Na skutek takiej interakcji, dziecko – nauczyciel, pomagał dziecku - uczniowi w opanowaniu określonych wiadomości, dostarczając mu wskazówek, instrukcji oraz porad. Tutor natomiast musiał przeanalizować i scalić swoją dotychczasową wiedzę, uzupełnić ewentualne braki i uzyskać pełniejszy obraz zagadnienia, którego uczy. Ponadto powstały filmiki z udziałem uczniów klasy VII i VI pokazujące innym uczniom, jak należy odejmować ułamki zwykłe oraz dodawać i odejmować sposobem pisemnym. Wskazano uczniom techniki i metody ułatwiające zapamiętywanie i uczenie się tabliczki mnożenia. Uczniowie przygotowali rysunki z „hakami pamięciowymi”, do których układali śmieszne historyjki. Przeprowadzono również pierwsze warsztaty dla uczniów z wykorzystaniem inteligencji wielorakich: matematyka w ruchu, w przyrodzie, po rosyjsku. W ten sposób uczniowie utrwalali swoją wiedzę i umiejętności matematyczne na różnych przedmiotach i nie była to tylko matematyka.

Opracowała p. Aneta Różańska