
Matematyczny bieg patrolowy realizowany w ramach projektu mPotęga
Realizacja projektu zakończyła się grywalizacją przygotowaną w oparciu o zaczerpnięty z Internetu scenariusz gry fabularnej: Edukea Kamil Markuszewski. Taki sposób pracy z uczniami zdobywa na świecie coraz większą popularność, ponieważ wiąże się ze zwycięstwem nad napotkanymi podczas gry trudnościami. Zwycięstwo natomiast wynika z bardzo dobrego opanowania zagadnienia.
Uczestnicy gry – uczniowie klas IV-VII nosili imiona wrocławskich krasnali. Zostali podzielenia na osiem grup. Każdej grupie towarzyszył narrator (rodzic) oraz opiekun (przebrana za kapłankę, księżniczkę, wojownika, maga, uczennica gimnazjum). Zabawa rozpoczęła się w karczmie (dolny korytarz), gdzie spotkały się wrocławskie krasnale i Mnich. Mnich poprosił ich by wyruszyli w podróż i pomogli uratować mu świat przed złą Czarownicą, która zdobyła maskę dającą jej siłę i chce ją teraz wykorzystać, by zniszczyć świat. Uczniowie oczywiście przystali na tą propozycje i w towarzystwie opiekunów ruszyli zdobywać kolejne punkty mocy pokonując 10 stacji i wykonując 10 zadań plus zadania zlecone prze pojawiającego się Clowna oraz zadania przygotowane przez złą Czarownicę.
Po wykonaniu zadania grupa otrzymywała punkty mocy i to dzieci podejmowały decyzję, jak gra będzie dalej przebiegała. Musiały dokonywać wyboru, od którego zależało to, co ma czytać narrator. Uczestnikom gry udostępniliśmy rekwizyty, które pozwoliły im wczuć się w klimat gry. Na każdej stacji była wykonana dekoracja nawiązująca do opowieści.
Dobrze zaprojektowana gra gwarantuje, że dzieci nie będą chciały od niej odejść, pochłonie ich do reszty. I tak też się stało. Uczniowie byli zawiedzeni faktem, że trzeba już kończyć zabawę. Uczniowie po skończeniu gry, pragnęli kolejnych zadań i następnych przygód.
Z tego miejsca składamy gorące podziękowania rodzicom, którzy pomagali podczas biegu patrolowego, za zaangażowanie i poświęcony czas.
Opracowała p. Aneta Różańska