Tutaj powinien być opis

Matematyka jest tu i tam – pracę chcesz mieć, dobrze ją znaj! – mamy to: dofinansowanie do projektu w ramach Programu mPotęga

Po raz drugi zdobyliśmy dofinansowanie w ramach konkursu grantowego Programu „mPotęga”, którego organizatorem jest Fundacja mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć .

Tytuł naszego matematycznego projektu: Matematyka jest tu i tam – pracę chcesz mieć, dobrze ją znaj!

Cele jakie chcemy osiągnąć poprzez realizację projektu są następujące:

  • Podniesienie matematycznych kompetencji uczniów poprzez wykorzystanie tutoringu rówieśniczego.

  • Wskazywanie wykorzystywania matematyki w różnych miejscach pracy i w życiu codziennym.

  • Rozwijanie zainteresowań matematycznych oraz wspieranie uczniów mających trudności w uczeniu się matematyki poprzez właściwy dobór metod i form pracy.

  • Wzmacnianie więzi koleżeńskiej i umiejętności współpracy.

A będziemy chcieli je osiągnąć poprzez następujące działania:

1.Zapoznanie uczniów z aplikacją Learninig Apps oraz Kahoot, którą będą wykorzystywać w tutoringu rówieśniczym. Tutoring będzie opierał się na współpracy dwóch/trzech osób, gdzie jedna pełni rolę nauczyciela, a druga pełni rolę ucznia. Podczas takiej interakcji, dziecko – nauczyciel, pomaga dziecku - uczniowi w opanowaniu określonych wiadomości, dostarczając mu wskazówek, instrukcji oraz porad. Tutee (dziecko korzystające z pomocy tutora) uzyskuje wiedzę od bardziej doświadczonej osoby, odpowiada na zadawane pytania i posiada jednocześnie poczucie bezpieczeństwa, gdyż ma przy sobie kogoś, kto czuwa nad poprawnością jego rozumowania. Tutor natomiast może przeanalizować i scalić swoją dotychczasową wiedzę, uzupełnić ewentualne braki i uzyskać pełniejszy obraz zagadnienia, którego uczy. Podczas tego typu zajęć uczniowie będą mogli nagrywać się, a nagrania będą udostępnione innym uczniom. W ten sposób każdy uczeń będzie mógł skorzystać z tłumaczeń kolegi

2. Uczniowie klas starszych (a także absolwenci naszej szkoły) prowadzą zajęcia/lekcje w klasach młodszych – uczeń przejmuje rolę nauczyciela. Nad prawidłowym przebiegiem zajęć czuwa nauczyciel matematyki.

3. Zajęcia matematyczne (praktyczne wykorzystanie matematyki) dla uczniów prowadzone przez rodziców (dziecko rodzica staje się jego asystentem) . Zajęcia praktyczne np. rozliczanie pitu, wspólne pieczenie i przeliczanie kosztów zakupów, origami, kupowanie płytek niezbędnych do wyłożenia w szkolnej klasie, obliczanie kosztów ogrodzenia szkoły itp.

W ten sposób uczniowie będą mogli przekonać się, że matematyka jest niezbędna i wykorzystywana w różnych zawodach.

4. Odwrócony escape room: uczniowie, aby móc pozostawać w szkole na wspólnym noclegu i zabawach, muszą rozwiązać przygotowane zadania i uzyskać klucz do sali, w której będzie odbywał się nocleg.

Projekt skierowany jest dla uczniów klas IV-VI, ale w jego realizację będą zaangażowani wszyscy uczniowie.

 Opracowała p. A. Różańńska